Preču pirkšanas un pārdošanas noteikumi riki.lv tiešsaistes veikalā
1. Definīcijas
1.1. Noteikumi – šie preču pirkšanas un pārdošanas noteikumi (distances līgums), kas nosaka attālinātās pirkšanas un pārdošanas kārtību riki.lv tiešsaistes veikalā, Pārdevēja un Pircēja tiesības un pienākumus, kā arī preču iegādes, apmaksas, piegādes un atgriešanas noteikumus.
1.2. riki.lv – Pārdevēja tiešsaistes veikals (https://www.riki.lv/), kurā tiek veikts darījums.
1.3. Darījums – distances līgums starp Pircēju un Pārdevēju, kas noslēgts elektroniski par preces iegādi un pakalpojumu saņemšanu.
1.4. Pārdevējs – SIA RIKI.LV, reģistrācijas numurs 40203469011, juridiskā adrese: Miera iela 16 k5-26, Salaspils, LV-2169, tālrunis: +371 28 609091, e-pasts: riki@riki.lv.
1.5. Pircējs – fiziska vai juridiska persona, kas veic pasūtījumu riki.lv vietnē un piekrīt šiem noteikumiem.
1.6. Puses – Pircējs un Pārdevējs kopā.
1.7. Prece – jebkura prece, kas piedāvāta pārdošanai riki.lv par norādīto cenu.
1.8. Pasūtījums – Pircēja veiktā preču izvēle un pieprasījums iegādāties izvēlētās preces un piegādes pakalpojumu.
1.9. Piegādes pakalpojums – pakalpojums, kas nodrošina preces piegādi uz Pircēja norādīto adresi vai izvēlēto piegādes punktu.
2. Noteikumu priekšmets
2.1. Pārdevējs pārdod un Pircējs iegādājas preces, izmantojot riki.lv tiešsaistes veikalu, saskaņā ar šiem noteikumiem un cenām, kas norādītas veikalā.
2.2. Darījums tiek uzskatīts par noslēgtu brīdī, kad Pircējs ir veicis pasūtījumu un apmaksu.
2.3. Pēc pasūtījuma apmaksas un preces nodošanas Pircējam, īpašuma tiesības pāriet Pircējam. Atbildība par preces bojāšanu vai zudumu pāriet brīdī, kad Pircējs saņem preci.
3. Reģistrācija un pasūtījuma veikšana
3.1. Lai iegādātos preces riki.lv veikalā, Pircējam jāizveido lietotāja profils, norādot savu vārdu, uzvārdu, e-pastu un kontaktinformāciju.
3.2. Reģistrācijas laikā Pircējam jāpiekrīt šiem noteikumiem un privātuma politikai.
3.3. Pasūtījums tiek uzskatīts par apstiprinātu, kad Pircējs ir pievienojis preces iepirkumu grozam, norādījis piegādes informāciju un veikusi apmaksu.
4. Norēķini
4.1. Pircējs var veikt maksājumu vienā no šādiem veidiem:
- Tiešsaistē, izmantojot bankas pārskaitījumu vai norēķinu karti;
- Ar bankas pārskaitījumu, pamatojoties uz izrakstītu rēķinu;
- Skaidrā naudā vai ar norēķinu karti, saņemot preci Pārdevēja klientu apkalpošanas centrā.
5. Preces piegāde
5.1. Pircējs var izvēlēties vienu no šādiem piegādes veidiem:
- Bezmaksas saņemšana Pārdevēja klientu apkalpošanas centrā;
- Piegāde ar Venipak uz norādīto adresi vai izvēlēto piegādes punktu par papildu maksu, kas tiek norādīta pasūtījuma veikšanas laikā.
5.3. Pircējam ir pienākums pārbaudīt preces stāvokli piegādes brīdī. Ja tiek konstatēti bojājumi vai neatbilstības, Pircējs var atteikties pieņemt preci.
6. Preces kvalitāte un garantija
6.1. Pārdevējs nodrošina, ka visas pārdotās preces atbilst Latvijas normatīvajiem aktiem.
6.2. Pircējam ir tiesības iesniegt pretenzijas par preces neatbilstību divu gadu laikā no iegādes brīža, ja Pircējs ir fiziska persona. Juridiskām personām garantijas termiņš ir seši mēneši
7. Atteikuma tiesības
7.1. Pircējam ir tiesības atteikties no darījuma 14 dienu laikā pēc preces saņemšanas, ja Pircējs ir fiziska persona.
7.2. Preces, kuras tiek atgrieztas, jānodod tādā pašā stāvoklī, kādā tās tika saņemtas, oriģinālajā iepakojumā.
7.3. Atteikuma tiesības neattiecas uz precēm, kuras tiek izgatavotas pēc individuāla pasūtījuma vai ātri bojājas.
8. Preces apmaiņa un atgriešana
8.1. Preces var apmainīt vai atgriezt Pārdevēja klientu apkalpošanas centrā, pamatojoties uz šiem noteikumiem.
8.2. Nauda par atgrieztajām precēm tiek atmaksāta 14 dienu laikā pēc preces saņemšanas un tās kvalitātes izvērtēšanas.
9. Force Majeure
9.1. Neviena no pusēm nav atbildīga par saistību neizpildi, ja to izraisa apstākļi, kurus Puses nevar kontrolēt (force majeure)
10. Strīdu izšķiršana
10.1. Visus strīdus, kas izriet no šiem noteikumiem, Puses risina sarunu ceļā. Ja vienošanās netiek panākta, strīdi tiek izšķirti Latvijas tiesās saskaņā ar Latvijas likumiem
11. Personas datu aizsardzība
11.1. Pircēja personas dati tiek apstrādāti saskaņā ar Pārdevēja Privātuma politiku, kas ir pieejama riki.lv vietnē.
12. Nobeiguma noteikumi
12.1. Pārdevējam ir tiesības vienpusēji mainīt šos noteikumus, un jaunā noteikumu redakcija stājas spēkā, publicējot to riki.lv vietnē.
12.2. Visi paziņojumi starp Pusēm tiek nosūtīti elektroniski vai ierakstītā sūtījumā uz norādītajām adresēm.
Patērētāja tiesības, informācija par pasūtījuma atteikšanu un līguma laušanu
Klientam ir tiesības atteikties no pasūtījuma arī, ja:
- tā neatbilst normatīvajos aktos vai normatīvtehniskajos dokumentos noteiktajām prasībām, kā arī parasti izvirzāmām prasībām — tai nepiemīt īpašības un izpildījums, kāds parasti piemīt tāda paša veida precēm un kādu patērētājs var pamatoti gaidīt, ņemot vērā preces raksturu;
- tā nav derīga mērķiem, kādi paredzēti normatīvtehniskajos dokumentos vai tehniskajā pasē, bet, ja tādu nav, — mērķiem, kādiem tāda paša nosaukuma un apraksta preces parasti tiek izmantotas;
- tā nav derīga mērķiem, kuriem patērētājs izvēlējies preci un par kuriem tas tieši vai netieši paziņojis pārdevējam, slēdzot līgumu, izņemot gadījumus, kad pārdevējs pārdošanas laikā nevarēja saprast šādus speciālus mērķus un patērētājam nebija pamatota iemesla paļauties uz pārdevēja kompetenci un spriedumu;
- tā neatbilst īpašībām vai tās komplektācija neatbilst tai komplektācijai, kādas līguma slēgšanas vai piedāvājuma izteikšanas laikā pārdevējs uzrādījis ar preču paraugiem vai modeļiem;
- tā nav iesaiņota, bet iesaiņojums ir nepieciešams, lai pasargātu preci no bojājumiem vai bojāšanās;
- par to sniegta maldinoša, nepatiesa, nepilnīga vai neskaidra (nesalasāma) informācija vai tā nav sniegta vispār un tāpēc preci nav iespējams lietot paredzētajam nolūkam vai arī tā rada vai var radīt apdraudējumu patērētāja mantai, veselībai, dzīvībai vai videi;
Patērētāju tiesību aizsardzības likums 28.pants
Patērētāja tiesības, ja viņam pārdota vai nodota lietošanā līguma noteikumiem neatbilstoša prece
Patērētājs, kuram pārdota vai nodota lietošanā līguma noteikumiem neatbilstoša prece, ir tiesīgs pieprasīt, lai ražotājs vai pārdevējs veic vienu no šādām darbībām:
-
attiecīgi samazina preces cenu;
-
bez atlīdzības novērš preces neatbilstību līguma noteikumiem vai atlīdzina patērētājam izdevumus par neatbilstības novēršanu;
-
apmaina preci pret tādu pašu vai ekvivalentu preci, ar kuru būtu nodrošināta atbilstība līguma noteikumiem;
-
atceļ līgumu un atmaksā patērētājam par preci samaksāto naudas summu.
Latvijas Republikas Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 12.panta sestā daļa nosaka, ka "patērētājs ir atbildīgs par preces kvalitātes un drošuma saglabāšanu atteikuma tiesību realizēšanas termiņā", m-craft.lv patur tiesības pircējam atteikt izmantot atteikuma tiesības vai ieturēt kompensācijas maksu gadījumā, ja prece ir nolietota un/vai bojāta, ja tā nav oriģinālajā iepakojumā, vai tās iepakojums ir būtiski bojāts (izņēmot gadījumu, kad patērētājam nav iespējams atvērt iepakojumu to nesabojājot), lai varētu pasargātu preci no bojājumiem vai bojāšanās.
Patērētāju tiesību aizsardzības likums 12.pants. Atteikuma tiesības
Atteikuma tiesības ir patērētāja tiesības noteiktā termiņā vienpusēji atkāpties no līguma (atteikt pasūtījumu), nemaksājot līgumsodu, procentus vai zaudējuma atlīdzību.
-
Patērētājs var izmantot atteikuma tiesības, lai atkāptos no:
-
līguma, kas noslēgts ārpus pastāvīgās tirdzniecības vai pakalpojumu sniegšanas vietas;
-
distances līguma;
-
līguma par dzīvošanai paredzētas ēkas vai ēkas daļas lietošanas tiesību iegūšanu uz laiku.
-
-
Ražotājs, pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs šā panta otrajā daļā minēto līgumu noslēgšanas brīdī vai preces pārdošanas vai pasūtījuma nodošanas brīdī iesniedz patērētājam rakstveida atteikuma veidlapu, kurā minēts ražotāja, pārdevēja vai pakalpojuma sniedzēja nosaukums (firma), vārds, uzvārds un adrese, kā arī sniegts atteikuma tiesību apraksts.
-
Patērētājs rakstveida atteikumu adresē personai, kuras nosaukums (firma), vārds, uzvārds un adrese norādīta atteikuma veidlapā. Atteikuma nosūtīšana noteiktā termiņā izbeidz līgumu un atbrīvo patērētāju no jebkurām līgumsaistībām, izņemot izmaksas, kas saistītas ar preču atdošanu atpakaļ ražotājam, pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam.
-
Patērētāja pienākums ir septiņu dienu laikā pēc rakstveida atteikuma nosūtīšanas atdot preci ražotājam, pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam (ja prece vai lieta ir saņemta). Ražotāja, pārdevēja vai pakalpojuma sniedzēja pienākums ir septiņu dienu laikā pēc izmaksas apstiprinošu dokumentu saņemšanas atmaksāt patērētājam to naudas summu līdz ar visiem procentiem, kura par preci vai pakalpojumu samaksāta līdz līguma izbeigšanas brīdim. Ja patērētājs izmanto atteikuma tiesības, pamatojot to ar preces vai pakalpojuma neatbilstību līguma noteikumiem, un preci vai lietu atdod par saviem līdzekļiem, tad ražotājam, pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam septiņu dienu laikā pēc izmaksas apstiprinošu dokumentu saņemšanas jākompensē patērētājam arī ar preces vai lietas atdošanu saistītās izmaksas.
-
Patērētājs ir atbildīgs par preces kvalitātes un drošuma saglabāšanu atteikuma tiesību realizēšanas termiņā.
Prasījuma pieteikumu patērētājs sagatavo brīvā formā vai aizpilda prasījuma pieteikuma veidlapu, kas ir 2006. gada 1. augusta MK Noteikumiem Nr. 631 „Kārtība, kādā piesakāma un izskatāms patērētāja prasījums par līguma noteikumiem neatbilstošu preci vai pakalpojumu”:
Vairāk informācijas par patērētāju tiesībām Jūs varat iegūt PTAC mājas lapā.